آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان همدان 

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد همزمان با دهه کرامت از زندان‌های این استان آزاد شدند که این افراد شامل زندانی مهریه و محکوم مالی بودند.

یدالله روحانی منش افزود: مجموعه بدهی زندانیان مهریه حدود ۱۵۰ میلیون تومان و محکومان مالی ۲۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان بود که همه آن‌ها از سوی خیرین نیک اندیش تامین و پرداخت شد.

او درباره محکومان مالی گفت: ۲ نفر از زندانیان به علت ضمانت اقوام، یک نفر به علت راه اندازی یک کارگاه و ناتوانی در پرداخت چک و تعهدات و ۲ نفر دیگر به علت مسائل اقتصادی روزمره بدهکار و راهی زندان شده بودند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: ۲ ماهه ابتدای امسال ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران نیک اندیش از زندان‌های این استان آزاد شدند و هم اینک ۲۴۶ نفر به علت جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند.

روحانی منش گفت: همچنین سال گذشته ۳۱۱ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۱۶ زن و ۲۹۵ مرد از زندان آزاد شدند که ۲۴۰ نفر از این افراد برای مسایل مالی، ۵۶ نفر برای پرداخت مهریه، ۹ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح و ۶ نفر نیز برای پرداخت نفقه زندانی شده بودند.

او با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۷۶ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان بود، افزود: شاکیان پرونده به عنوان بزرگترین حامیان ستاد دیه ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی زندانیان را سال گذشته بخشیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.